Pretraži Glamour.hr

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS

Humanitarna kampanja

Predstavljeni su rezultati istraživanja o potrebi redovitih kontrola i samopregleda te najavljeno središnje događanje na Cvjetnom trgu u Zagrebu

Udruga žena oboljelih i liječenih od raka dojke, njihovih obitelji i prijatelja SVE za NJU! na današnjoj je konferenciji za novinare predstavila humanitarnu kampanju Želim svijet uz tebe čiji je glavni cilj podizanje svijesti o važnosti redovnih pregleda za pravovremeno otkrivanje raka dojke te prikupljanje sredstava za rad Udruge i Centra za psihološku pomoć ženama oboljelima od raka.
Početak kampanje, koja se održava u Međunarodnom mjesecu borbe protiv raka dojke, Udruga je obilježila objavljivanjem rezultata ankete čiji je cilj bio ispitati koliko su žene u Hrvatskoj upoznate s rizičnim faktorima za dobivanje raka dojke te potrebom redovitih kontrola i samopregleda. Istraživanje je pokrenuto 20. rujna, a u njemu je sudjelovalo 896 ispitanika od kojih gotovo polovica spada u dobnu skupinu 26 – 36. Na rezultate ankete osvrnula se dr. med. Ilona Sušac, specijalistica onkologije i radioterapije u poliklinici Eljuga: „Zabrinjavajuća je činjenica da se čak 70% ispitanika složilo da žene u Hrvatskoj nisu dovoljno informirane o raku dojke, dok njih 96% vjeruje kako bi trebalo učiniti više za očuvanje zdravlja i prevenciju ove bolesti. Ipak, ohrabruje to što je čak 99% ispitanika svjesno da je za izlječenje raka dojke najvažnije rano otkrivanje te što njih 71% zna napraviti pravilan samopregled.“
Na konferenciji za novinare, kojoj su prisustvovali i Zrinka Vrabec Mojzeš, savjetnica Predsjednika Republike Hrvatske za društvene djelatnosti, Zvonimir Šostar, pročelnik Gradskog ureda za zdravstvo, rad, socijalnu zaštitu i branitelje, dr. med. Nenad Korkut, glasnogovornik HZZO-a, te ambasadorice kampanje Ivana Husar Mlinac, Barbara Kolar i Antonija Blaće, najavljeno je i središnje događanje koje će se 6. listopada od 10 do 16 sati održati na Cvjetnom trgu. Posjetitelji će imati priliku informirati se o važnosti redovitih pregleda i pravovremenog otkrivanja raka dojke, dati svoj doprinos prikupljanju sredstava za rad Udruge SVE za NJU! i Centra za psihološku pomoć ženama oboljelima od raka te uživati u bogatom zabavnom programu. Središnje događanje svojim će dolaskom podržati i predsjednik Republike Hrvatske dr. Ivo Josipović te ministar zdravlja Rajko Ostojić.
„Cilj kampanje je upozoriti žene na redovnu kontrolu kroz samopregled te ultrazvuk ili mamografiju, osobito one mlađe. Brojke pokazuju kako godišnje u Hrvatskoj od raka dojke oboli oko 2.300 žena, a premine ih 950. Srećom, broj novooboljelih ne raste, no ustanovljeno je da obolijeva sve više i više mlađih žena. Važno je napomenuti da na svakoj od nas stoji odgovornost za vlastito zdravlje i da redovnim ultrazvukom rak dojke možemo otkriti na vrijeme, što je glavni faktor u izlječenju bolesti“, rekla je Almenka Balenović, predsjednica udruge SVE za NJU!.
Nenad Korkut, glasnogovornik HZZO-a, najavio je izmjene u Pravilniku o ortopedskim pomagalima: „HZZO je, na inicijativu Udruge SVE za NJU!, prihvatio izmjene koje će ženama omogućiti da na jednu doznaku odjednom dobiju dva ortopedska grudnjaka umjesto jednog u šest mjeseci te nadoplatu prilikom kupnje modela perika koje nisu u sustavu doznaka“.
Ovoj su se humanitarnoj kampanji kao partneri priključili i kozmetička kuća Avon te medijska kuća Adriamedia. Osim raznih aktivnosti koje će organizirati na samom središnjem događanju, tvrtka Avon će u okviru kampanje sredstva za borbu protiv raka dojke prikupljati i prodajom svojim proizvoda s roza vrpcom.
„U Udruzi SVE za NJU! smo, kao kompanija za žene, pronašli pravog partnera – njihov je rad profesionalan, potreban, sa srcem. I mi u Avonu smo zapravo zahvalni njima jer znamo da naše donacije odlaze na pravo mjesto“, rekla je Lucija Josipović, voditeljica oglašavanja i odnosa s javnošću za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju u Avonu koji ove godine obilježava 20. godišnjicu borbe protiv raka dojke u sklopu koje je u Hrvatskoj od 2006. prikupljeno gotovo 2,5 milijuna kuna.
Adriamedia će, uz posebno izdanje časopisa Story posvećeno borbi protiv raka dojke, čitateljicama nuditi i pink pakete s roza narukvicama SVE za NJU! te vodootpornim letkom o samopregledu dojke.
„Rezultati ankete koje je proveo časopis Story pokazuju kako 55% ispitanika poznaje barem jednu ženu oboljelu od raka dojke, a njih čak 21% u zadnjih 12 mjeseci nije obavilo pregled dojke niti jednom od mogućih metoda. Ovo je vrlo alarmantno i ukazuje na važnost povećanja svijesti o borbi protiv raka dojke. Stoga će časopis Story 3.10. izaći u svom pink izdanju uz koje će se moći kupiti narukvica SVE za NJU!, a prihod će biti doniran samoj Udruzi“, rekla je glavna urednica časopisa Story.
Prikupljanju sredstava tijekom kampanje Želim svijet uz tebe doprinijet će i tvrtka Orvas Plus koja organizira posebnu humanitarnu akciju u sklopu koje će u svim parfumerijama Iris i Douglas kolekcija Estée Lauder Evelyn Lauder i Elizabeth Hurley Dream Lip i balzam za usne Clinique Chubby Stick biti obilježeni simbolom borbe protiv raka dojke – roza vrpcom. Dio prihoda prikupljen od njihove prodaje bit će doniran Udruzi SVE za NJU!.
Usporedno s događanjem u Zagrebu, 6. listopada u 12 sati Klub žena liječenih na dojci organizira veliku humanitarnu akciju na splitskoj rivi, dok Udruga SVE za NJU! 26. listopada obilježava i otvorenje prvog Centra za psihološku pomoć ženama oboljelima od raka dojke izvan Zagreba. Riječ je o Centru SVE za NJU! u Osijeku koji je formiran u suradnji s lokalnom udrugom Palia, a dan nakon otvorenja održat će se i humanitarna akcija u trgovačkom centru Portanova.
Udruga SVE za NJU!, osnovana 2008., provodi aktivnosti pružanja psihološke pomoći ženama oboljelima od raka i njihovim obiteljima. Centar za psihološku pomoć oboljelim ženama otvoren je 2010., a osim psihološke pomoći pruža smještaj ženama iz udaljenih mjesta za vrijeme liječenja u Zagrebu. Svi programi Centra su za korisnice besplatni.

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *