Radi li se o poslovnoj komunikaciji, prijateljskim razgovorima uz šalicu kave, obiteljskim sastancima posve je nevažno. Lijepom riječi lakše ćemo nekoga moći zatražiti za uslugu, mirnije ćemo razriješiti svaki problem, pristojnošću i dajući na znanje da nam je stalo do onoga o čemu netko drugi govori lakše ćemo uspostaviti komunikaciju pri prvom kontaktu s tom osobom.
U današnje vrijeme ljudi su vrlo zaposleni, uvijek u žurbi, nemaju mnogo vremena misliti o dobrim međuljudskim odnosima. No činjenica je da se uz malo pristojnosti i obzirnosti prema drugome lakše mogu postići razni ciljevi. Ukoliko naiđemo na ne ljubaznost u komunikaciji, naš ljubazni pristup mogao bi promijeniti stvari. Normalno je da su ljudi nemirni, nervozni nakon napornog radnog dana, rada s kolegama ili šefom koji ne razumije njihove probleme, ne želi saslušati neke sugestije, no ukoliko im pokažemo da nam je stalo i da razumijemo njihovu frustraciju, možda uspijemo činiti to da se te osobe nakon razgovora s nama bolje osjećaju. Čovjeku koji neljubazno zatraži da mu netko objasni gdje se nalazi jer je izgubljen u gradu, većina ljudi neće ni htjeti pomoći. Prodavačici koja se neljubazno ponaša prema kupcima nitko više neće željeti doći u trgovinu, pronaći će radije onu gdje su zaposlenici ljubazni.
Ne trebamo se bojati biti ljubazni prema drugima. Ne trebao razmišljati na način da ukoliko ni ostali nisu ljubazni prema nama ne trebamo ni mi biti prema njima. Pokažite da ste bolji karakter, da imate manire i da svoje lijepo ponašanje znate upotrijebiti u bilo kojoj situaciji. Osmijeh i lijepa riječ čine čuda. Možda vam osoba kojoj se lijepo obratite i nasmiješite ne odgovori odmah tako, no ustrajte i ta osoba možda uvidi da je nekome uistinu stalo da se u komunikaciji s drugom osobom osjeća ugodno.
Malo razumijevanja i premalo pažnje poklanjamo jedni drugima, zato pokušajte se ponašati prema drugima onako kako biste željeli da se drugi ponašaju prema vama.